דף הבית לאוהבים תפירה

דף הבית לאוהבים תפירה
דף הבית לאוהבים תפירה

יום רביעי, 12 בספטמבר 2012

הרבה כיסים וחולצה כמו של אבא

עכשיו זה כבר ממש מורגש
בכל מקום מרגישים את קדחת הקניות
הדיבורים מסביב הם מה נכין או לאן נלך
ואם מי נהיה

ראש השנה תיכף כאן
וכבר אי אפשר להתעלם ממנו
 הימים האחרונים של השנה הנפלאה הזו
הולכים ונעלמים ומפנים את מקומם לשנה חדשה.

בד"כ אני תופרת בגדים לבנות
ילדות ,נשים.
אני אוהבת את שילובי הבדים
את הצבעוניות והמתקתקות של השמלמלות הקטנות.

אך מכיוון שעמוס לי וגם הבנים צריכים בגדים חדשים
החלטתי כן לתפור
כי תאמינו או לא זה לקח לי פחות זמן (שלא לדבר על מחיר)
מאשר לנסוע ולחפש בגדים.

אצל בנות מה שחשוב זה כמובן שיהיה מתנפנף
הרבה סרטים ותחרות (וכמה שיותר מנצנץ אם אפשרי)
אצל בנים מסתבר, הפרקטיקה הרבה יותר חשובה.
כשבררתי מה הוא היה רוצה קיבלתי תשובה-
"הרבה כיסים וחולצה כמו של אבא"



ופה יש לי התוודות קטנה-
למרות שאני מדגישה אלף פעם לקחת מידות ולדייק
התעצלתי לחכות עד שהוא יחזור מהגן ואני יוכל למדוד אותו
כ"כ התעצלתי שאפילו לא הלכתי לבדוק מידה של מכנס שכבר יש לו
שיערתי את ההיקפים שלו בערך ויצא לי גדול. מדי.
אבל זה כבר תוקן. אל חשש.






אז כמובן שדבר ראשון שרטטתי גזרה בסיסית
(בקרוב סרגל גזרות בסיס למכנסי ילדים. ראו הוזהרתן...)


















את החלק העליון גזרתי כי רציתי לחבר חגורה עם גומי בנפרד






















גזרתי את הכיס ושרטטתי את החלק הפנימי שלו








 
















לעיבוד של הכיסים הכנתי סרט אלכסון מהבד עצמו


סרט אלכסון לעיבוד של הכיס





















לדעתי הדבר שהכי משדרג בגדים של בנים
וגורם להם להראות כמו קנוי הוא התיפורים החיצוניים
וכמה שיותר יותר טוב.
אני אוהבת לעשות תפר כפול (כמו בג'ינסים) די פשוט.
תופרים תפר אחד ובמרחק של רגל מכונה תופרים את התפר השני.
יש אפשרות לקנות גם מחט כפולה אבל אני פחות אווהבת.
היא גם דורשת יותר זמן- כי יש צורך להחליף את המחט
והיא גם יקרה ונשברת מהר.
החיסרון היחיד בלתפור את 2 התפרים בנפרד זה שצריך מאד לדייק.
















זה כיס עם נפח ותיפורים באופן חופשי
















בחגורה הכנסתי גומי רק מאחורה
זה נראה לי יותר יפה לילדים גדולים
















וזה כיס נוסף בצד השני
















וזה המכנס הגמור והמושלם.
כמובן שאם אין זמן לא חייבים את כל הכיסים והתיפורים.
מכנסיים זה אחד הדברים היותר מהירים וקלים לתפור.
ואם רוצים מכנס יותר אלגנטי פשוט תוותרו על התיפורים החיצוניים
או שתעשו אותם בצבע הבד.
זה המכנס בתוספת חגורה.























 לחולצה שרטטתי גזרה בסיסית ששיניתי אותה כך שתתאים לבנים.
בנים צריכים את הבגדים שלהם רופפים יותר ורחבים יותר
כדי שהם יוכלו להשתולל ולטנף את הבגדים כמו שצריך.
















קצת קשה לראות בתמונה כי החולצה לבנה
מאחורה עשיתי קפל (כמו אבא או לא כמו אבא)

















ומקדימה פתח שאפשר יהיה לתפור לולאות וכפתורים
(שכרגע ימתינו עד הזמן המתאים)

















תכננתי לתפור צווארון סיני
אבל מפאת קוצר הזמן ומחסור בפליזלין לבן
גם כאן תפרתי סרט אלכסון שהכנתי לבדי.

ושוב הקפל מאחור במבט מפוקס יותר

































גם בחולצה הדגשתי את כל התפרים החיצוניים
וכשאני אומרת את כל אני בהחלט מתכוונת לזה
וזה כולל שרוולים כתפיים ותפר צד.
זה אמנם לוקח הרבה יותר זמן אבל שווה את התוצאה














ו-ב-י-ח-ד... (בקרוב על דוגמן הבית)


עד כאן להפעם
בהצלחה בהמשך ההכנות לחג.

רבקה

וכמובן שלכל שאלה/בקשה/ייעוץ
ניתן לפנות אלי במייל- shohamr@gmail

2 תגובות: