דף הבית לאוהבים תפירה

דף הבית לאוהבים תפירה
דף הבית לאוהבים תפירה

יום שני, 26 בנובמבר 2012

חורפי זה לגמרי לבד- על מיחזור ותפירה



האמת שהפוסט הזה מחכה כבר הרבה זמן לפרסום.
ובגלל שבתחום המחשבים וכל זה אני קצת פחות שולטת
כתבתי את הפוסט הזה אולי 4 פעמים
וכל פעם זה נמחק לי והייתי צריכה לכתוב מחדש.
אז גם מלא דברים השתנו מאז
והיה חורף וקר ואז התחמם ושוב התקרר ושוב חם
משהו לא ברור.
בכל מקרה עכשיו ששוב קר- נכון לדקות אלו
החלטתי שהגיע הזמן לפרסם משהו שקשור לחורף.

אבל דבר ראשון לפני הכל אני חייבת לכם את תוצאות ההגרלה
שעוד לא פרסמתי.
קבלתי די הרבה תגובות למייל- וכמה כתבו לי שהם ניסו להגיב גם בבלוג ולא ממש התאפשר
אז בע"ה בקרוב יש לי גם אתר חדש והבלוג עובר לשם

ומי שתרצה להמשיך להתעדכן תצטרך להרשם מחדש.

בכל אופן בהגרלה זכתה הודיה קסטנבאום שהחבילה בדרך אליה ואולי אפילו כבר הגיעה.
אני לא מכירה אותה אבל אני מקווה שהיא תהנה מזה ושאם עד היום היא לא תפרה אז שזה ייתן לה חשק.

טוב לענייננו-
בשל טרנד המיחזור השוטף את עולמינו בשנים האחרונות
אך בעיקר בגלל שהנגישות שלי לחנויות בגדים נמוכה מינוס
החלטתי להיות יצירתית יותר ולתפור סוודרים.
כן כן לסרוג אני לא יודעת אבל בתפירה אני קצת מתמצאת
אז היו לי כמה סוודרים במצב מעולה שהם לא ממש בשימוש מכל מיני סיבות
והחלטתי להשתמש בהם כדי לתפור סוודרים לילדות.

הסוודר שימש לי כבד והגזרה היא גזרה בסיסית ופשוטה ביותר.
ומה שהכי כיף- שחסכתי לי את הגימורים של הסוודר
כי את החלקים של הגזרה הנחתי צמוד לקצה.
אחרי שגזרתי את החלקים נזכרתי שלא צילמתי את הסוודרים לפני
אז נאלץ להסתפק במה שיש ולהשלים את השאר עם הדמיון.

 לפני- עם צווארון וי

הנחתי את הגזרה על קצה הבד




החלקים פתוחים לפני התפירה


את השרוולים אפילו לא פתחתי פשוט גזרתי על קפל בד


וזה הסוודר אחרי שסיימתי עם צווארון גולף ושרוולים מתרחבים




והסוודר האדום עם גימור של בד סריג שהסבר עליו אפשר לראות כאן רק רחב יותר כך שנוצר מעין חצי גולף  

ובתקריב לגימור


על כל התפרים הפנימיים עברתי בתפר אוברלוק. חוץ מהמכפלות שהשתמשתי בקצה של הסוודר 
ואני יודעת שזה לא מקצועי ולא יפה לעשות תפר שחור על בד אדום 
אבל היו לי 45 ד' לתפור 2 סוודרים כשהחלפת החוטים באוברלוק לא נכנסה בלו"ז



אז אם יש לכם סריגים/סוודרים ששוכבים בארון- תנצלו אותם ותרוויחו בגדים חדשים באפס כסף.

ואם כבר בשטף הדברים- טיפ קטן-
שבוע שעבר התקשרה אלי אחת התלמידות שלי מבואסת כולה
היא השקיעה ונסעה לנחלת בנימין- שאגב ביקור שם הוא חובה לכל תופרת שמכבדת את עצמה
בקיצור היא קנתה בדים וכשהיא התחילה להתעסק איתם היא התאכזבה קשות
אז נתתי לה טיפ שאני נותנת גם לכם ושווה להשתמש בו
כשאתן הולכות לקנות בדים תקחו איתכן סיכות ומגבונים.
בעזרת המגבונים תוכלו לוודא שבדים לא מורידים צבע. תשפשפו אותם קצת עם המגבון, אם המגבון קיבל צבע רוב הסיכויים שבכביסה הובד יוריד צבע. ויכול להיות שאפילו לפני.
בעזרת הסיכה תבדקו האם הבדים נוחים לתפירה והאם הסיכות לא משאירות סימצנים בולטים מדי על הבד.
כי אם כן כדאי לכן לשקול פעמיים את הקניה שלכן.

בהצלחה
וחורף חמים.
רבקה.


לכל מי שרצתה לדעת- לקורס האינטרנטי אפשר להצטרף תמיד. הוא לא מוגבל בזמן ובמקום. והוא מתאים לכל מי שרוצה ללמוד לתפור את הבגדים שלה בעצמה ולא בא לה לנסוע רחוק או לצאת מהבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה